Data publikacji: 02.01.2023 roku
Nr ogłoszenia 2/2023
Lokalna Grupa Działania „Partnerstwo na Jurze”
działająca na terenie gmin: Chrzanów, Alwernia, Trzebinia, Babice, Libiąż z wyłączeniem miasta Trzebinia oraz miasta Chrzanów informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020 realizowanych przez podmioty inne niż LGD,
z zakresu 4.1 Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym Strategią Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność
4.1.1 Podejmowanie działalności gospodarczej
dla przedsięwzięcia: 2.1 Wspieranie rozwoju gospodarczego, w tym w branży turystycznej
i okołoturystycznej poprzez inwestycje polegające na utworzeniu nowego przedsiębiorstwa
w ramach wskaźnika produktu: Liczba operacji polegająca na utworzeniu nowego przedsiębiorstwa, w tym w branży turystycznej i okołoturystycznej
Instytucja organizująca nabór |
Lokalna Grupa Działania „Partnerstwo na Jurze” z siedzibą w Chrzanowie przy ul. Focha 3 |
Termin składania wniosków |
Od dnia 17-01-2023 roku do dnia 31-01-2023 roku w dniach: od poniedziałku do piątku w godzinach: 08:00 ÷ 14:00 |
Miejsce składania wniosków |
Lokalna Grupa Działania „Partnerstwo na Jurze” w Chrzanowie przy ulicy Focha 3, pokój 202 |
Forma składania wniosków |
1. Wniosek na obowiązującym formularzu wraz z wymaganymi załącznikami należy składać bezpośrednio w siedzibie LGD w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej (zapisany na informatycznym nośniku danych, np. na płycie CD) 2. Dokumentacje aplikacyjną należy składać w segregatorach, bez koszulek. Dokumenty powinny być przeciurkowane. 3. Wnioski nadesłane pocztą, faksem lub drogą elektroniczną nie będą uwzględniane. 4. Wniosek w formie papierowej składany jest przez Wnioskodawcę osobiście, albo przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną. 5. Wniosek musi być podpisany przez Wnioskodawcę lub pełnomocnika lub osobę/osoby upoważnione do reprezentacji Wnioskodawcy. 6. Za wiążącą datę wpływu wniosku uznaje się datę jego złożenia w formie papierowej w biurze LGD 7. Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada Wnioskodawca 8. Informacje dotyczące naboru można uzyskać: - w siedzibie instytucji organizującej nabór - pod nr telefonu 32 720 65 02 |
Ilość egzemplarzy wniosku |
Wymagane jest złożenie co najmniej dwóch egzemplarzy wniosku (1 egzemplarz dla UMWM, 1 egzemplarz dla LGD, ewentualnie kolejne dla wnioskodawcy). Na prośbę Wnioskodawcy, pracownik LGD potwierdza złożenie wniosku także na jego kopii. |
Forma wsparcia |
Premia |
Zakres tematyczny operacji – Przedsięwzięcie 2.1 |
Cel ogólny I. Stworzenie warunków do poprawy jakości życia mieszkańców obszarów wiejskich z wykorzystaniem potencjału przyrodniczego, kulturowego, społecznego, gospodarczego oraz organizacyjnego dla zrównoważonego rozwoju regionu Przedsięwzięcie I.2.1 Wspieranie rozwoju gospodarczego, w tym w branży turystycznej Wskaźnik produktu: Liczba operacji polegających na utworzeniu nowego przedsiębiorstwa, w tym w branży turystycznej i okołoturystycznej |
Warunki udzielania wsparcia |
1. Operacja musi być zgodna z LSR: a) Operacja jest objęta wnioskiem o przyznanie pomocy, który został złożony b) Operacja zakłada realizację: jednego celu ogólnego i jednego celu szczegółowego, przez osiąganie zaplanowanych w LSR wskaźników, c) Operacja jest zgodna z dodatkowymi warunkami wyboru operacji obowiązującymi d) Operacja jest zgodna z formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu o naborze wniosków, e) Operacja jest zgodna z zakresem tematycznym wskazanym w ogłoszeniu o naborze wniosków, f) Operacja jest zgodna z Programem. 2. Operacja musi być zgodna z lokalnymi kryteriami wyboru operacji i uzyskać przynajmniej minimalną liczbę punktów. |
*Dodatkowe warunkami wyboru operacji obowiązujące w ramach naboru |
Brak |
Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, których uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji
|
Minimalna liczba punktów, której uzyskanie jest konieczne aby wniosek mógł zostać dofinansowany wynosi 25 punktów.
Lokalne kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie LGD – www.partnerstwonajurze.pl oraz w wersji papierowej w Biurze LGD.
Uwaga: W przypadku gdy dwie lub więcej operacji uzyskało w procesie oceny taką samą liczbę punktów, o miejscu na liście operacji decyduje data i godzina wpływu wniosku (im wcześniejsza data, godzina, minuta złożenia wniosku w siedzibie Biura LGD „Partnerstwo na Jurze”, tym wyższe miejsce na liście)
|
Wymagane dokumenty niezbędne do wyboru projektu – dokumenty aplikacyjne |
1. Wniosek o przyznanie pomocy na operacje w zakresie podejmowania działalności gospodarczej w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 2. Załączniki z listy: Sekcja IV Informacja o załącznikach z Wniosku o przyznanie pomocy na operacje w zakresie podejmowania działalności gospodarczej w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 3. Oświadczenie Wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia nr 2/2023. 4. Formularze oświadczeń i zgód w zakresie zasad przetwarzania danych osobowych, załącznik nr 2 do ogłoszenia nr 2/2023
Uwaga: Dokumentacje aplikacyjną należy składać w segregatorach, bez koszulek. Dokumenty powinny być przeciurkowane.
Przed wypełnieniem wniosku o przyznanie pomocy, należy zapoznać się z zasadami przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, opisanymi
1 Dotyczy w szczególności: - rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr1083/2006 (Dz.Urz.UEL347 z20.12.2013str. 320, z późn. zm.), zwanego dalej rozporządzeniem nr 1303/2013, -rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 z dnia 17 grudnia 2013r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1698/2005 (Dz.Urz.UEL347 z20.12.2013,str. 487, zpóźn.zm.), -ustawy z dnia 20lutego 2015r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz.U.z 2017 r., poz. 562, z późn. zm.), -rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U.z 2017 r., poz. 772, z późn. zm.), zwanego dalej rozporządzeniem. |
Wysokość pomocy |
Osoby fizyczne - 100.000,00 zł |
Intensywność pomocy |
Osoby fizyczne - premia |
Wysokość limitu środków |
141 840,91 euro/ 567 363,64 zł |
Miejsce udostępniania dokumentów:
|
1. Operacje w ramach poddziałania 19.2 w zakresie podejmowania działalności gospodarczej: a) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z) b) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z) c) Biznesplan (wersja 5z) d) Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (5z) e) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 6z) f) Formularz wniosku o płatność (wersja 5z) g) Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 5z)
2. Strategia Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność na lata 2016-2023 wdrażana przez Lokalną Grupę Działania ,,Partnerstwo na Jurze: www.partnerstwonajurze.pl w zakładce O LGD - Dokumenty http://partnerstwonajurze.pl/tresc_show.php?id=46
3. Procedura oceny i wyboru operacji realizowanych przez przedmioty inne niż LGD http://partnerstwonajurze.pl/tresc_show.php?id=46
4. Lokalne kryteria wyboru operacji: http://partnerstwonajurze.pl/tresc_show.php?id=46
Powyższe dokumenty są dostępne również do wglądu w wersji papierowej w Biurze Lokalnej Grupy Działania ,,Partnerstwo na Jurze” ul. Focha 3, 32-500 Chrzanów od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 ÷ 15:00 |
Informacje dodatkowe |
Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków udzielane są |
Załączniki do Ogłoszenia o naborze nr 2/2023
Załącznik nr 1 Oświadczenie Wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
Załącznik nr 2 Formularze oświadczeń i zgód w zakresie zasad przetwarzania danych osobowych
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuje się, iż:
1) Administratorem danych osobowych jest:
- Lokalna Grupa Działania "Partnerstwo na Jurze" ul. Focha 3,(dalej: LGD) 32-500 Chrzanów,
- Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego z siedzibą ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków.
2) LGD wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Pani Joanna Grabowska z którą można skontaktować się poprzez e-mail grabowskaodo@gmail.com każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych lub danych dziecka.
3) Dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- naboru wniosków o przyznaniu pomocy dla przedsięwzięcia: 2.1 Wspieranie rozwoju gospodarczego, w tym w branży turystycznej i okołoturystycznej poprzez inwestycje polegające na utworzeniu nowego przedsiębiorstwa w ramach wskaźnika produktu: Liczba operacji polegająca na utworzeniu nowego przedsiębiorstwa, w tym w branży turystycznej i okołoturystycznej
- realizacji zadań wynikających ze statutu LGD, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności na podstawie ustawy z dnia 07.04.1989 roku prawo o stowarzyszeniach oraz zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, d ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- dla celów wypełniania obowiązków prawnych ciążących na administratorze na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
- w celu realizacji zadań wynikających z art. 6 ust. 3 pkt 3 oraz ust. 4 i 5 ustawy z dnia 20 lutego 2015
4) Zebrane dane osobowe będą przetwarzane przez administratora danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c)rozporządzenia 2016/679, gdy jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego naadministratorze danych (dane obowiązkowe) lub art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia 2016/679, tj. na podstawie odrębnej zgody na przetwarzanie danych osobowych, która obejmuje zakres danych szerszy, niż to wynika z powszechnie obowiązującego prawa (dane nieobowiązkowe);
5) Dane osobowe przechowywane będą w czasie zgodnym z przepisami w/w ustaw oraz aktów wykonawczych.
6) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
7) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (możliwość istnieje jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, a nie na podstawie przepisów uprawniających administratora do przetwarzania tych danych)
8) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pana/Pani, narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
9) Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu.
10) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów prawa jest obowiązkowe natomiast danych fakultatywnych jest dobrowolne. Konsekwencją nie podania obowiązkowych danych osobowych będzie brak możliwości udziału w naborze.